Povijest

Prva bočica Coca-Cole na hrvatskome tržištu pojavila se 1968. godine s linije punionice u Sachsovoj ulici u Zagrebu. Punionica se tada praktički nalazila na livadi. Idućih godina, Coca-Cola je mijenjala vlasničku strukturu – od prijašnjeg socijalističkoga državnog vlasništva do danas, kada smo u vlasništvu privatnoga kapitala.

Osobito intenzivno bilo je razdoblje promjena nakon privatizacije posljednjih deset godina. Nova ulaganja u razvoj tržišta rezultirala su izgradnjom punionice u Solinu, koja je 1996. godine dovršena za deset mjeseci. Konsolidacija tvrtke završena je 2000. godine te je Coca-Cola HBC Hrvatska danas dio druge najveće punioničarske tvrtke bezalkoholnih napitaka u svijetu izvan Sjedinjenih Američkih Država, Skupine Coca-Cole Hellenic.

Coca-Cola i njene marke nezamjenjivi su dio hrvatske svakodnevice zahvaljujući našoj dugotrajnoj komunikaciji s potrošačima. Hrvati godišnje u prosjeku popiju 130 bočica različitih Coca-Colinih napitaka.

S ponosom možemo reći da je Coca-Cola HBC Hrvatska vodeća tvrtka na hrvatskom tržištu u svim kategorijama bezalkoholnih pića u kojima se tržišno natječe.

Povijest proizvodnje

  • 1968. izgrađena je punionica u Ulici Milana Sachsa u Zagrebu i započeta je distribucija Coca-Cole u Hrvatskoj.
  • 1991. pojavljuje se novi napitak na hrvatskom tržištu – Fanta.
  • 1994. na tržište dolazi Coca-Cola Light.
  • 1996. u Solinu se otvaraju proizvodne linije za proizvodnju negaziranih voćnih sokova u kartonskoj ambalaži.
  • 1999. u Solinu se otvaraju proizvodne linije za negazirane voćne sokove u nepovratnoj staklenoj ambalaži.
  • 2000. voćni sokovi Cappy preuzimaju vodeću poziciju na hrvatskom tržištu u kategoriji voćnih sokova i nektara, a na tržištu se pojavljuje i Schweppes.
  • 2001. stiže novi okus Fante – Fanta Exotic, uz već postojeće okuse Fanta Orange i Fanta Lemon.
  • 2002. voćni sokovi Cappy pune se i u kartonskim pakiranjima od pola litre. Fanta Lemon se pojavljuje kao novi okus i mijenja ime u Fanta Ledeni limun. U asortiman voćnih sokova Cappy uvodi se Cappy Plus.
  • 2003. na tržištu se pojavljuju novi napitci: Burn, Fanta Fananas, Powerade i novi Nestea.
  • 2004. u punionici Gotalovec nastaje nova marka Bistra, prirodna izvorska voda u dvije varijante – prirodna i mineralna voda. Obitelj Fanta dobiva novi okus – Fanta Shokata. Osim u staklenim bocama i u 1,5-litrenim PET bocama, Schweppes Tonic Water i Schweppes Bitter Lemon pakiraju se i u praktičnim PET bocama od 0,5 l.
  • 2005. u svibnju, Coca-Cola HBC Hrvatska uvodi u svoj asortiman Cappy Tempo i potpuno novu kategoriju bezalkoholnih napitaka koji su rađeni od voća i obogaćeni su vitaminima. Cappy Tempo dolazi i s okusom naranče, jabuke i kruške, a na tržištu se pojavljuje i novi Cappy Tempo multivitamin. Ledeni čaj Nestea puni se u novom pakiranju, na primjer u plastičnim bocama od 1,5 l, a dolazi s okusom breskve, limuna i crnog ribiza.
  • 2006. uvodi se ledeni čaj Nestea s okusom naranče.
  • 2007. 15. ožujka Coca-Cola na hrvatsko tržište uvodi Coca-Colu Zero, napitak s pravim okusom Coca-Cole, bez šećera i gotovo bez kalorija. Koncept Fanta World (svakih nekoliko mjeseci okusi se rotiraju unutar koncepta Fanta World i svaki okus predstavlja državu): Fanta World: Jamaica – jabuka, limeta, i Fanta World: Thailand – mango.
  • 2008. Coca-Cola uvodi pet novih proizvoda u svoj asortiman: Bistru Emotion, Cappy Bio Time (ananas/crni ribiz, šljiva i jabuka, grejp, borovnica i nar), Nestea Vitao (zeleni čaj i bijeli čaj), ledenu kavu illy (caffe, cappuccino i latte macchiato) te Fantu Brazil (novi okus u okviru koncepta Fanta World).


Back to top

Povezane stranice